Google+ Facebook Pinterest

24 cze 2013

Witajcie:)

Odkąd pamiętam moje rzęsy i brwi są w kolorze bardzo jasny i jest to uciążliwe szczególnie w ciepłe dni, kiedy nie mam ochoty na makijaż. Niestety białe rzęsy nie wchodzą w grę i regularnie odwiedzałam kosmetyczkę w celu ich przyciemnienia. Około 2 lat temu postanowiłam sama wypróbować kosmetyki do henny rzęs, które znalazłam na sklepowych półkach, jednak każdy zakupiony produkt nie dawał mi tak intensywnego i trwałego efektu jak henna wykonana w salonie kosmetycznym. 

Pewnego dnia buszowałam na allegro w dziale kosmetycznym i natknęłam na się na hennę RefectoCil, którą zakupiłam i rozpoczęłam testowanie. Henna okazała się strzałem w dziesiątek i odkąd mieszka u mnie w pudełeczku z innymi kosmetykami nie odwiedzam już kosmetyczki w celu przyciemniania rzęs. 


Henna RefectoCil jest profesjonalnym produktem fryzjerskim, kosztuje około 18 złotych (ja kupiłam na allegro zestaw z wodą utlenioną, kieliszkiem kosmetycznym i małym gratisem próbkowym henny) i dostępna jest w kilku barwach, nawet w kolorze czerwonym. Ja wybrałam nr 3 naturalny brąz, który jest idealny do jasnych włosów. 


nr. 0 - blond - pasta rozjaśniająca,
nr. 1 - głęboka czerń - farbuje każde włosy na głęboką czerń,
nr. 1,1 - grafitowy - do dyskretnego pokrycia włosów siwiejących i siwych,
nr. 2 - granatowo-czarny,
nr. 2,1 - ciemnoniebieski - skuteczny tylko dla włosów jasny blond/blond,
nr. 3 - naturalny brąz - bardzo ciemny i dobrze kryjący brąz,
nr. 3,1 - jasny brąz - idealny dla włosów jasny blond/blond,
nr. 4 - kasztanowy - intensywny efekt dla włosów jasny blond i jasny brąz,
nr. 4,1 - rudy/czerwony
nr. 5 - fioletowy - ciemny odcień fioletu. Skuteczny tylko dla włosów jasny blond/blond




W opakowaniu znajduje się instrukcja, metalowa tubka henny oraz patyczek przeznaczony do mieszania i nakładania produktu na rzęsy i/lub brwi. Henna RefectoCil jest w formie żelowej pasty, którą trzeba wymieszać z kilkoma kroplami wody utlenionej. Dołączony patyczek może nam posłużyć nie tylko do wymieszania wody z pastą ale również do aplikacji henny na rzęsy i/lub brwi. Ja jednak znalazłam prostszy sposób w jej nakładaniu, a mianowicie robię to szczoteczką po tuszu do rzęs. Podczas takiej aplikacji nie bawię się w smarowanie wazeliną czy innym tłustym kremem oraz w przyklejanie płatków na dolną powiekę. Ponadto po aplikacji nie muszę leżeć przez około 15 min z zamkniętymi oczami. 


Sama aplikacja jest prosta i przyjemna o ile odrobina błotkowej pasty nie dostanie się nam do oczu. Produkt nie barwi skóry, co również ułatwia aplikację, szczególnie gdy nanosimy hennę na brwi.  Sam efekt zależy od tempa wzrostu włosków rzęs czy brwi, u mnie utrzymuje się około 5 tygodniu, co mnie w zupełności zadowala. Natomiast tubka 15 ml pasty zgodnie z datą ważności starczy na rok czasu. 

Zmywanie jest szybsze i przyjemniejsze niż w przypadku zastosowania innej henny. W tradycyjnej hennie w formie proszku mogą znajdować się drobinki/okruszki nierozpuszczone w wodzie utlenionej i po zmyciu mamy wrażenie piasku w oczach. Takiego efektu nie odczujemy podczas zmywania henny RefectoCil, ze względu na fakt, iż jest ona w formie żelowej przez co lepiej miesza się z wodą utlenioną. Henna RefectoCil zmywa się naprawdę 4 - 5 pociągnięciami zmoczonego w letniej wodzie wacika bez efektu piasku w oczach i podrażnień.  

Na zdjęciach poniżej możecie zobaczyć bardzo naturalny efekt po 5 minutowym trzymaniu henny na rzęsach.


 
Mój sposób użycia:


W kieliszku kosmetycznym wyciskam około 1 cm pasty i mieszam ją z kilkoma (5-6) kroplami wody utlenionej do uzyskania konsystencji błotka. Następnie zanurzam szczoteczkę do tuszu, starając się aby wszystkie włoski pokryła henna. Nakładam na rzęsy górne oraz dolne tak jakbym nakładała najzwyklejszy tusz do rzęs, przy czym im bardziej posklejam włoski rzęs tym lepiej (odwrotnie jak w przypadku tuszu). Na koniec patyczkiem, którym mieszałam pastę z wodą utlenioną nakładam delikatnie hennę tuż u nasady górnych rzęs. Pozostawiam całość na około 5 – 15 min (im dłużej tym bardziej intensywny kolor), po czym wacikiem kosmetycznym moczonym w letniej wodzie zmywam hennę z włosków. W instrukcji napisane jest aby zmywać hennę wodą z mydłem, ja jednak tego nie robię. 

PODSUMOWANIE
ZALETY:
- spora gama kolorystyczna,
- wydajna,
- łatwa aplikacja,
- możliwość stopniowania intensywności koloru,
- nie barwi skóry,
- nie powoduje wypadania rzęs,
- nie podrażnia,
- idealny produkt zarówno dla doświadczonych osób jak i rozpoczynających swoją przygodę z henna, ponieważ ciężko zrobić sobie nią krzywdę.
WADY:
- dostępność,
- brak w zestawie wody utlenionej
- piecze gdy dostanie się do oka.
OCENA:
OPAKOWANIE: 5/6
KONSYSTENCJA: 6/6
INTENSYWNOŚĆ: 6/6
TRWAŁOŚĆ: 6/6
WYDAJNOŚĆ: 6/6
CENA: 6/6

OGÓLNA OCENA: 5,8/6
Przed tym produktem stosowałam kilka innych przyciemniaczy rzęs, ostatnim była henny z firmy Delia, którą nawet nie ma co porównywać z RefectoCil. Henna Deli kosztuje mniej bo około 8 złotych (15 ml) ale nie daje tak intensywnego efekty. Ponadto jej trwałość na rzęsach to zaledwie 2 tygodnie.


Henna RefectoCil jest moim zdecydowanym faworytem jeśli chodzi o przyciemnianie rzęs, który z czystym sumieniem mogę wam polecić. Jedyne co bym zmieniła to dodanie do opakowania wody utlenionej w płynie. Kosztuje owszem nieco drożej niż inne henny ale ten produkt jest wart tych pieniędzy. Moje poszukiwania dobrej henny po dwóch latach uważam za zakończone i po zużyciu mojego pierwszego opakowania zdecydowanie kupię kolejne nie oglądając się na inne.  Brzmi jak wyznanie hahahaha…..

Miało być krótko…… wyszło jak zawsze…….mam nadzieję, że was nie zanudziłam i pomogłam chociaż jednej osobie.

Pozdrawiam 
Buziole :* :* :*
Joanna
 

Categories: , , ,

39 komentarzy:

  1. Świetna sprawa na lato, bo nie trzeba malować rzęs, ale znając moje zdolności pewnie bym się wyciapkała cała:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aga to naprawdę bardzo łatwa aplikacja i bardzo ciężko zrobić sobie krzywdę:)

      Usuń
  2. Ciekawy produkt i świetny efekt ; )) .

    OdpowiedzUsuń
  3. ja mam ciemne rzęsy więc nie potrzebuje takiego preparatu ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zainspirowałaś mnie i skorzytałam z posciku:) Tylko miałam w domu hennę z deli. Wyszło super:)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo dobry produkt, wiele salonów z niego korzysta, ja się na niej uczyłam i też pracowałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś przyciemniałam rzęsy henną u kosmetyczki ale efekt byl za słaby, więc raczej sobie daruję ten zabieg :)

    OdpowiedzUsuń
  7. nie słyszałam o niej nigdy wcześniej. mimo iż do tej pory miałam opory, żeby stosować samodzielnie hennę to teraz chyba się zdecyduję i zrobię sama :))

    OdpowiedzUsuń
  8. u mnie również rządzi ta henna, ale jako posiadaczka włosów brązowych mieszam czarną z naturalnym brązem przy brwiach, a samą czarną używam do rzęs. Efekt jest świetny!

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje brwi są kruczoczarne, choć co śmieszne, czasem wyrasta jakiś siwy włos-na razie cierpliwie usuwam, ale przyjdzie moment, że zacznę przyciemniać.

    OdpowiedzUsuń
  10. nie słyszałam o tym,ale bardzo ciekawe rozwiązanie- ja skorzystałam z henny tylko raz, ale to akurat nie dla mnie- u mnie nie ma efektu ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Trwałość niesamowita. Rozejrzę się za tą henną :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mam Refectocil w kolorze grafitowym a mam włosy blond, kiedyś też u kosmetyczki robiłam i ona właśnie mi robiła w kolorze grafitowym
    potwierdzam jest świetna
    nie umywa się do niej ta od Delii

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. właśnie zastanawiam się nad grafitową do brwi:)

      Usuń
  13. ja jeszcze nigdy w życiu nie używałam henny.
    trochę się jej zawsze bałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajny efekt daje, powiem o niej siostrze bo ja nie potrzebuję takich zabiegów

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki za ten post ! Moja mama właśnie szuka czegoś takiego :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię hennę Refectocil. Stosowaliśmy ją w szkole i świetnie się sprawdzała. Zanim ją poznałam używałam Delii i byłam zadowolona. Obecnie do Delii bym nie wróciła.

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny efekt - brwi też mogłaś nią zrobić, ale trzymać 2-3 minuty - wtedy buźka zupełnie inna (wyraźna).

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajny efekt - brwi też mogłaś nią zrobić, ale trzymać 2-3 minuty - wtedy buźka zupełnie inna (wyraźna).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety muszę znaleźć jaśniejszą hennę do brwi:) Tę trzymałam 10 sekund i wyszły mi czarne.....okropnie to wyglądało....

      Usuń
  19. Używam reflectocil ciemnoniebieską i też jestem zadowolona brakiem konieczności chodzenia do kosmetyczki, z tym że u mnie efekt nie jest aż tak trwały, 3 tygodnie max. Ale to i tak nie źle. Zresztą i tak zawsze używam tuszu, mam tylko kłopot z nasadą rzęs, bo jest jasna, a jak bym się nie starała, nie potrafię nałożyć tuszu na nasadę górnych rzęs na wierzchu - przy otwartych oczach jest ok, ale przy zamykaniu powieki widać niedoróbkę, henna załatwia sprawę.

    OdpowiedzUsuń
  20. wow henna zmienił jej nawet kolor oczu zajebiste :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Rzęsy białe są tysiac razy piekniejsze!

    OdpowiedzUsuń