Google+ Facebook Pinterest

13 sie 2013

Witam
Pogoda od jakiegoś czasu nam sprzyja i jest niemal tak gorąco jak w Hiszpanii czy Grecji. Od bardzo dawna szukałam produktu, który będzie odświeżał, nawilżał, a jednocześnie nie podrażni mojej skóry pod pachami po jej depilacji woskiem. Szczególnie ważne jest to dla mnie latem, kiedy ze względu na wyższa temperaturę bardziej się pocę. Wypróbowałam szereg produktów, które niestety zmuszona byłam oddać komuś innemu, bo bardzo mnie podrażniały. W tym roku odkryłam 2 produkty godne polecenia, które mają zbawienne działanie na skórę pach. 




Pierwszy z nich to mój faworyt Dezodorant w sprayu Sensitive Deo Pump Spray 24h firmy Fenjal. Przyznam szczerze, że podchodziłam do tego produktu sceptycznie i z lekką obawą, że podrażni moją wrażliwą skórę. I niepotrzebnie jak się potem okazało. 


Jest to jeden z tańszych produktów (niecałe 5 złoty w Rosmannie w promocji) jakie zakupiłam w trosce o moją skórę pod pachami i jak widać nie zawsze cena idzie z jakością produktu. Dezodorant znajduje się w szklanej buteleczce (bardzo lubię taką formę) o pojemności 75 ml z atomizerem. Dzięki temu, że szkło jest bezbarwne zawsze wiem ile produktu mi jeszcze zostało. 


Produkt jest fenomenalny, najlepszy jaki używałam i ku mojemu zaskoczeniu nadaje się do skóry wrażliwej. Bardzo ważny dla mnie jest fakt, iż można zastosować go od razu po depilacji maszynką czy woskiem, ponieważ nie podrażnia, nie szczypie, nie ściąga oraz nie uczula. Zapach lekko wyczuwalny, świeży, delikatny, lekko kremowy, mi jak najbardziej odpowiada. Aplikacja dziecinnie prosta jak w przypadku innych dezodorantów. Po zastosowaniu czuję natychmiastowe odświeżenie i nawilżenie. Ochrona przed potem bardzo dobra, dodam tylko, że nie należę do bardzo potliwych ludzi. Podczas wysychania produkt na skórze lekko się klei ale trwa to bardzo krótko i jestem mu to w stanie wybaczyć. Dezodorant nie brudzi ubrań, a jego wydajność jest bardzo dobra. Myślę, że takie opakowanie spokojnie wystarczy mi na 12 miesięcy, czyli na cały jego okres trwałości. 


Dla mnie dużą zaletą jest fakt, iż buteleczkę można odkręcić i przelać do mniejszej, np. na wyjazdy lub podzielić się z kimś jeszcze. 


Kolejną zaletą jest sam jego skład, w którym nie ma parabenów, olejów mineralnych i silikonowych, parafiny, barwników czy alkoholu:

Aqua - woda
Aluminum Chlorohydrate (Hydrat chlorku glinu) – redukuje tworzenie się potu,
PPG-1-PEG-9 Lauryl Glycol Ether – emulgator,
Propylene Glycol – nietoksyczny alkohol o właściwościach nawilżających,
Parfum – perfumy,
Prunus Armeniaca Friut Extract – extrakt otrzymywany poprzez ekstrakcję z suszonych owoców moreli wykazuje działnie nawilżające,
Avena Sativa Kernel Extraxt (ekstrakt z ziarna owsa) - przeciwutleniacz, który również wykazuje również działanie przeciwzapalne oraz łagodzi podrażnienia,
Glycerin (Gliceryna ) - wiąże wodę w skórze i ułatwia przenikanie innych substancji do skóry. Jest substancją wchodzącą w skład naturalnego czynnika nawilżającego, sprawia, że skóra jest miękka, elastyczna i gładka.
Phenoxyethanol (Fenoksyetano) – konserwant,
Ethylhexylglycerin - konserwant pochodzenia naturalnego, działa nawilżająco,
Allantoin – substancja występuje w korzeniach niektórych roślin np. fasola, soja. Posiada właściwości przeciwzapalne, łagodzące podrażnienia, stymulujące proces gojenia się ran. Działa silnie nawilżająco,
Bisabolol - naturalna substancja zawarta w rumianku, która ma właściwości kojące, łagodzące stany zapalne skóry, zaczerwienienia i uczulenia antyseptyczne, oraz pobudzające regenerację komórek.

Drugi produkt odkryłam w jednym z różowych pudełeczek GlossyBoxa, a mianowicie Dezodorant nawilżający DERMO RASSOUL (około 15 złotych). 


Małych rozmiarów i o niewielkiej wadze plastikowe pudełeczko z ruchoma kulką zmieści się w każdej torebce. Bardzo ładnie pachnie, delikatnie i kremowo. Jedna rzecz jaka mnie w nim denerwuje to jego powolne wchłanianie


Aplikacja prosta, ot nanosimy produkt przeciągając ruchomą kuleczką po skórze. Zaraz po zastosowaniu czujemy lekkie ochłodzenie, a po wchłonięciu kosmetyku również delikatne nawilżenie. Produkt mnie nie podrażnił ani nie uczulił ale nie odważyłam się go stosowałam zaraz po depilacji tak jak poprzednika. 


Produkt ten w porównaniu z dezodorantem Fenjal posiada dużo słabszy skład oraz ponad dwukrotnie więcej w nim związków chemicznych, w tym niestety parabenów:

Aqua – woda,
Aluminum Chlorohydrate (Hydrat chlorku glinu) – redukuje tworzenie się potu,
PPG-1-PEG-9 Lauryl Glycol Ether – emulgator,
Propylene Glycol – nietoksyczny alkohol o właściwościach nawilżających,
Cyclopentasiloxane (Cyklopentasiloksan) – emollient. Tworzy na powierzchni skóry warstwę okluzyjną (film), która zapobiega nadmiernemu odparowywaniu wody przez co zmiękcza i wygładza,
Steareth-2 (Alkohol stearylowy oksyetylenowany 2 molami tlenku etylenu) - Substancja lipofilowa, nierozpuszczalna w wodzie. Emulgator. Substancja zwilżająca, renatłuszczająca,
PPG-15 Stearyl Ethe (eter stearylowy polipropyloglikolu 15) - substancja zmiękczająca i stabilizująca. Zatyka pory skórne. W mieszaninie z olejem mineralnym powoduje trądzik kosmetyczny. Podrażnia skórę, powoduje złuszczanie naskórka z równoczesnym podrażnieniem mieszków włosowych,
Steareth-21 (Alkolhol stearylowy oksyetylenowany 21 molami tlenku etylenu) – Emulgator. Pełni rolę modyfikatora właściwości reologicznych (czyli poprawia konsystencję powodując wzrost lepkości),
Parfum – perfumy,
Methylparaben – substancja konserwująca,
Propylparaben - substancja konserwująca,
Hexyl Cinnamal (Aldehyd heksylocynamonowy) - Składnik kompozycji zapachowych,
Benzyl Salicylate (olejek eteryczny z goździka) – substancja zapachowa, substancja pochłaniająca promienie UV, filtr przeciwsłoneczny,
Alpha-isomethyl lonone – składnik kompozycji zapachowych, alergen,
Citronellol (Cytronellol) - Imituje zapach róży i geranium, alergen,
Glycerin (Gliceryna ) - wiąże wodę w skórze i ułatwia przenikanie innych substancji do skóry. Jest substancją wchodzącą w skład naturalnego czynnika nawilżającego, sprawia, że skóra jest miękka, elastyczna i gładka,
Sodium lactate (sól sodowa kwasu mlekowego) - substancja nawilżająca, mająca zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka. Działa keratoplastycznie (zmiękcza warstwę rogową). Sodium Lactate stosowany jest głównie w balsamach do pielęgnacji skóry suchej, przesuszonej, a w wyższysz stężeniach np. do zrogowaciałej skóry stóp,
TEA-Lactate
Serine
Lactic Acid (kwas mlekowy) - Substancja nawilżająca, mająca zdolność przenikania przez warstwę rogową naskórka. Działa keratoplastycznie (zmiękcza warstwę rogową), a w wyższych stężeniach działa keratolitycznie (złuszcza zrogowaciały naskórek). Kwas mlekowy stosowany jest głównie w balsamach do pielęgnacji skóry suchej, przesuszonej, a w wyższych stężeniach np. do zrogowaciałej skóry stóp,
Urea (mocznik) – właściwości nawilżające,
Sorbitol Substancja hydrofilowa, nawilżająca. Wiąże wodę na powierzchni naskórka, dzięki czemu odpowiednio nawilża. Zmiękcza i wygładza skórę i włosy. Sorbitol posiada słodki smak, dlatego stosowany jest w produktach do higieny jamy ustnej w celu polepszenia smaku,
Butylphenyl Mthylprioponal (Lilial) - Aldehyd aromatyczny, allergen,
Sodium Chloride (chlorek sodu) – substancja ma właściwości zagęszczające,
Linalool  - Organiczny związek (nienasycony alkohol alifatyczny) występuje w przyrodzie naturalnie. Wytwarzany jest przez ponad 200 gatunków roślin, głównie z rodzin: Lamiaceae (mięta, aromatyczne zioła), Lauraceae (laur, cynamon, drzewo różane), Rutaceae (owoce cytrusowe), przez brzozę i niektóre gatunki grzybów. Najczęściej otrzymuje się go z olejków eterycznych (linalowego, kolendrowego, pomarańczowego) lub syntetycznie. Jego zapach jest intensywny, kwiatowy z nutą przypraw, zbliżony do konwaliowego. W kosmetyce wykorzystuje się głównie jako składnika kompozycji zapachowych,
Eugenol -  Organiczny związek będący podstawowym składnikiem olejku z goździków (72–90%). Występuje też w cynamonie. Jest to bezbarwna, oleista ciecz o przyjemnym ostrym zapachu kojarzącym się z goździkami. Posiada także właściwości antyseptyczne (odkażające) i znieczulające, dzięki czemu jest wykorzystywany w dentystyce do odkażania kanałów zębowych oraz w mieszaninie z tlenkiem cynku jako cement dentystyczny,
Allantoin – substancja występuje w korzeniach niektórych roślin np. fasola, soja. Posiada właściwości przeciwzapalne, łagodzące podrażnienia, stymulujące proces gojenia się ran. Działa silnie nawilżająco.

Jeśli szukacie czegoś nawilżającego, a jednocześnie odświeżającego skórę pach w ciepłe dni polecam wam ten dwa produkty, które nie należą do nadrożnych, są wydajne, a ich działanie jest naprawdę dobre. Do pierwszego powrócę na pewno.

Buziole :*:*:*
Joanna

14 komentarzy:

  1. nie miałam tych dezodorantów, ostatnio polubiłam się z antyperspirantem w kremie Ziaji, też jest łagodny. :) Może skuszę się na tego z Fenjal,a czy ciężka jest ta buteleczka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem ciężka ale ja i tak często noszę ją w torebce:)

      Usuń
  2. Hej Asieńko :) buziak :*. Może umówimy się na jakąś kawę jeśli znajdziesz chwilkę? Odezwij się proszę :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mam nadzieję że będziecie pamiętać o mnie :)

      Usuń
    2. Bardzo chętnie:) Mail już poszedł z propozycją spotkania:*

      Usuń
    3. A co to za tajne spotkanie? :) Też bym się chętnie spotkała żeby pogadać :)

      Usuń
  3. często kupowałam fenjal w kulce. bardzo fajny:)
    super recenzja:P

    OdpowiedzUsuń
  4. Maseczka Uriage jest dostępna, za kilka dni właśnie miałam wystawić ją na allegro, bo moja wyprzedaż blogowa nie cieszy się zainteresowaniem :-)

    balbinaogryzek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jeszcze niestety nie miałam styczności z tymi produktami ale na przyszłość ten Fenjal z chęcią wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dopisuję do mojej "chciejlisty" kosmetyk Fenjal :) Właśnie myślałam o zakupie jakiegoś delikatnego dezodorantu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fenjal jest świetny:) Nie będziesz żałować:)

      Usuń
  7. Kilkakrotnie zastanawiałam się na antyperspirantem Fenjal, jednak zawsze jakaś obawa przed nieznanym brała górę i sięgałam po coś sprawdzonego. Teraz z pewnością się skuszę i sprawdzę go na własnej skórze (:

    OdpowiedzUsuń